Monitoring płatności
powiększ
- otwarcie zlecenia
- przekazanie informacji o powstałej/powstałych wierzytelnościach
- wprowadzenie danych do S.M.W. (Systemu Monitoringu Wierzytelności)
- weryfikacja kontrahentów uaktualnienie danych teleadresowych
- poinformowanie Państwa kontrahentów o objęciu powstałych wierzytelności usługą monitoringu
- nawiązanie i utrzymanie stałego kontaktu z Państwa kontrahentem
- ustalenie osoby/osób odpowiedzialnych za spełnienie świadczenia
- w przypadku płatności przekraczającej 14/30/60/90 i więcej dni utrzymujemy stały kontakt z Państwa kontrahentem systematycznie informując go o terminach płatności oraz wysokości kwot do zapłaty
- przypomnienie o istniejącym zobowiązaniu na 3-4 dni przed zapadnięciem terminu płatności
- budujemy pozytywne relacje z klientem wierzyciela
- nawiązanie kontaktu z Państwa kontrahentem w dniu wymagalności roszczenia celem potwierdzenia dokonanej wpłaty
- uświadamiamy kontrahentowi, iż wierzyciel w razie nie dokonanie przez niego terminowej wpłat nie pozostaje sam z powstałym zatorem finansowym
- wypracowujemy u kontrahentów rzetelność kupiecką
- potwierdzamy zgodność deklaracji kontrahenta co do dokonanej wpłaty ze Zleceniodawcą (Wierzycielem)/Max do 7dni od wymagalnego terminu płatności
- brak zapłaty należności
- brak zapłaty należności
- zamknięci zlecenia / sporządzenie raportu końcowego dla wierzyciela
- kontakt z dłużnikiem w celu wyjaśnienia przyczyn naruszenia przez niego terminu płatności./Ustalenie harmonogramu oraz terminów zapłaty
- stały nadzór nad przestrzeganiem ustalonego harmonogramu spłat zadłużenia
- zapłata należności
- zamknięcie zlecenia, sporządzenie raportu końcowego dla wierzyciela
- uświadomienie dłużnikowi konsekwencji w przypadku braku zapłaty należności
- brak zapłaty należności
- przekazanie sprawy do windykacji terenowej
- zapłata należności
- zamknięcie zlecenia/ sporządzenie raportu końcowego dla wierzyciela.
Przedstawione wzory postępowań mogą nieznacznie się różnić od stosowanych w praktyce dochodzenia wierzytelności ze względu na złożoność spraw ich indywidualnego charakteru oraz innych działań operacyjnych podejmowanych w trakcie procesu windykacji wierzytelności lub też na wyraźne życzenie naszych klientów z uwagi na dobro sprawy i pozytywne kontakty z kontrahentami.