Postępowanie polubowne
powiększ
- otwarcie zlecenia
- przekazanie informacji o powstałej wierzytelności
- weryfikacja przekazanych dokumentów
- wprowadzenie danych do S.M.W. (System Monitoringu Wierzytelności)
- poinformowanie dłużnika o przyjęciu sprawy do windykacji oraz kwotach zaległości
- zwrot korespondencji nieaktualny adres lub numery telefonów
- uaktualnienie danych teleadresowych
- brak zainteresowania ze strony dłużnika uregulowaniem powstałego zadłużenia
- nawiązanie kontaktu z dłużnikiem/ustalenie harmonogramu spłaty
- stały nadzór nad przestrzeganiem harmonogramu spłaty
- spłata należności/zamknięcie zlecenia sporządzenie końcowego raportu dla wierzyciela
- nawiązanie kontaktu z dłużnikiem w celu wyjaśnienia przyczyn powstałego zadłużenia
- ustalenie terminu spłat zadłużenia oraz dokładnego ich harmonogramu
- brak zapłaty
- stały nadzór nad przestrzeganiem ustalonego harmonogramu spłat zadłużenia stała informacja o terminach spłat
- wezwanie do zapłaty/przekazanie do wierzyciela informacji o podjętych działaniach
- wystawienie wierzytelności na sprzedaż (do wiadomości publicznej)
- sprzedaż wierzytelności
- zamknięcie zlecenia, sporządzenie raportu końcowego dla wierzyciela
- wniosek do wierzyciela o wstrzymanie współpracy z dłużnikiem ( do wyjaśnienia sprawy)
- brak zapłaty
- spłata należności
- zamknięcie zlecenia, sporządzenie raportu końcowego dla wierzyciela
- ponowne nawiązanie kontaktu z dłużnikiem, propozycja dobrowolnej spłaty zadłużenia
- stały nadzór nad przestrzeganiem przez dłużnika spłaty zadłużenia
- uświadomienie dłużnikowi konsekwencji nie dokonania przez niego spłaty zadłużenia
- stałe motywowanie i nadzór dłużnika do momentu spłaty zadłużenia
- naruszenie przez dłużnika terminowości spłat
- wyjazd windykatorów terenowych do dłużnika/patrol windykacyjny
- inne czynności operacyjne/np. poinformowanie innych kontrahentów dłużnika o jego sytuacji finansowej, toczącym się postępowaniu windykacyjnym
- ostatnia propozycja rozwiązania zaistniałego opóźnienia ze strony dłużnika
- brak zapłaty
- sporządzenie raportu dla wierzyciela
- zamknięcie zlecenia
- skierowanie sprawy na drogę postępowania sądowego
- inne czynności operacyjne zmierzające do odzyskania wierzytelności
Przedstawione wzory postępowań mogą nieznacznie się różnić od stosowanych w praktyce dochodzenia wierzytelności ze względu na złożoność spraw ich indywidualnego charakteru oraz innych działań operacyjnych podejmowanych w trakcie procesu windykacji wierzytelności lub też na wyraźne życzenie naszych klientów z uwagi na dobro sprawy i pozytywne kontakty z kontrahentami.