Postępowanie polubowne

powiększ

  1. otwarcie zlecenia
  2. przekazanie informacji o powstałej wierzytelności
  3. weryfikacja przekazanych dokumentów
  4. wprowadzenie danych do S.M.W. (System Monitoringu Wierzytelności)
  5. poinformowanie dłużnika o przyjęciu sprawy do windykacji oraz kwotach zaległości
  6. zwrot korespondencji nieaktualny adres lub numery telefonów
  7. uaktualnienie danych teleadresowych
  8. brak zainteresowania ze strony dłużnika uregulowaniem powstałego zadłużenia
  9. nawiązanie kontaktu z dłużnikiem/ustalenie harmonogramu spłaty
  10. stały nadzór nad przestrzeganiem harmonogramu spłaty
  11. spłata należności/zamknięcie zlecenia sporządzenie końcowego raportu dla wierzyciela
  12. nawiązanie kontaktu z dłużnikiem w celu wyjaśnienia przyczyn powstałego zadłużenia
  13. ustalenie terminu spłat zadłużenia oraz dokładnego ich harmonogramu
  14. brak zapłaty
  15. stały nadzór nad przestrzeganiem ustalonego harmonogramu spłat zadłużenia stała informacja o terminach spłat
  16. wezwanie do zapłaty/przekazanie do wierzyciela informacji o podjętych działaniach
  17. wystawienie wierzytelności na sprzedaż (do wiadomości publicznej)
  18. sprzedaż wierzytelności
  19. zamknięcie zlecenia, sporządzenie raportu końcowego dla wierzyciela
  20. wniosek do wierzyciela o wstrzymanie współpracy z dłużnikiem ( do wyjaśnienia sprawy)
  21. brak zapłaty
  22. spłata należności
  23. zamknięcie zlecenia, sporządzenie raportu końcowego dla wierzyciela
  24. ponowne nawiązanie kontaktu z dłużnikiem, propozycja dobrowolnej spłaty zadłużenia
  25. stały nadzór nad przestrzeganiem przez dłużnika spłaty zadłużenia
  26. uświadomienie dłużnikowi konsekwencji nie dokonania przez niego spłaty zadłużenia
  27. stałe motywowanie i nadzór dłużnika do momentu spłaty zadłużenia
  28. naruszenie przez dłużnika terminowości spłat
  29. wyjazd windykatorów terenowych do dłużnika/patrol windykacyjny
  30. inne czynności operacyjne/np. poinformowanie innych kontrahentów dłużnika o jego sytuacji finansowej, toczącym się postępowaniu windykacyjnym
  31. ostatnia propozycja rozwiązania zaistniałego opóźnienia ze strony dłużnika
  32. brak zapłaty
  33. sporządzenie raportu dla wierzyciela
  34. zamknięcie zlecenia
  35. skierowanie sprawy na drogę postępowania sądowego
  36. inne czynności operacyjne zmierzające do odzyskania wierzytelności

Przedstawione wzory postępowań mogą nieznacznie się różnić od stosowanych w praktyce dochodzenia wierzytelności ze względu na złożoność spraw ich indywidualnego charakteru oraz innych działań operacyjnych podejmowanych w trakcie procesu windykacji wierzytelności lub też na wyraźne życzenie naszych klientów z uwagi na dobro sprawy i pozytywne kontakty z kontrahentami.